کارگاه مدلهای درآمدزایی در محصولات دیجیتال
مدرس: آقای قطبی
۱ – گرفتنDonations Grants and
Online program of traditional institution- 2
Community-based production- 3
مانند: Wiki educator, Wiki pedia, …
Advertising- 4 (محصول شما را تبلیغ می کند).
مانند: Academic Earth, Cooking shows, Photography lessons, WWW.askthebuilder.com
Govern mental or foundation sponsorship- 5 (تولید محتوا)
مثال: Saylor.org, Wikiwijs
Selling course experience-6
مثال: Udacity, Farsimia
Business Models- 7 (مبتنی بر دانشگاه واشنگتن دی سی)
Business Models-8 (در مورد دانشجویان MOOCs)
Individual expert contributions- 9
مثال: early version of khan Academy
Selling courseware- 10 (یک پلت فرم است که هر کسی می تواند در آن تولید محتوا کند، ممکن است باز یا بسته باشد. مانند: Lynda, Udemy, Creative live, Kaplan, Study.com, Faranesh.com, Farsimia)
Ancillary Product-11
مثال: Textbook publishers…..
Syndication-12 (یک پلت فرم است که وظیفه دسته بندی تولیدات مختلف را دارد. مانند: WGBH, EDX
Employee recruiting- 13
مثال: Piazza.com (برای اساتید مورد استفاده قرار می گیرد)، (Q & A platform for professors and students)
در حقیقت یک وب سایت تولید محتوا است که داده ها را به افراد می فروشند. در حقیقت یک جور School manager است که از داده های جمع آوری شده کسب درآمد می کند.
Corporate training -14 (مثلا یک سازمان فقط برای داخل سازمان می خواهد آموزش داشته باشد پس از این مدل کسب و کار استفاده می کند).
مثلا: IBM in-house training; united stated Army، مثلا آموزش ضمن خدمت یک سازمان مثل آموزش و پرورش به صورت مجازی داره برگزار می شود، طرح حکمت برای فرزندان ناجا (نیروی انتظامی).
Virtual charter school-15 (در ایران آموزش از راه دور صبا، صمیم، Iran school برای دانش آموزان خارج از جغرافیای ایران است.
مثال: Quality should be certified by the government
OER curation (potential business model)-16
نگارش شده توسط:
سمیه رحیمی دانشجوی دکتری برنامه ریزی و توسعه در آموزش عالی